j o a n n a c o r a p h o t o g r a p h y

Środa_8_sierpnia 2012

Link 08.08.2012 :: 14:32 Komentuj (12)

Zebrało nas na dokończenie naszej motocyklowej podróży po Polsce. Z racji tego, że ulewa nie pozwoliła nam dojechać do Kłodzka miesiąc temu postanowiliśmy w myśl zasady "lepiej późno niż wcale" odwiedzić ten obszar przy najbliższej okazji. Dodatkowym orędownikiem kotliny kłodzkiej był Mariusz, który jak się dowiedział, że ominęliśmy to miejsce zagroził, że cała nasza podróż zostanie przez niego unieważniona jeśli nie naprawimy tego błędu:)

Trasa: Głogoczów - Oświęcim - Mysłowice - Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Polanica Zdrój - Ceska Skalica - Olomouc - Ostrava - Cieszyn - Bielsko Biała - Oświęcim - Skawina - Głogoczów

Na początek mapa:

Wyjechaliśmy dość późno więc przez Kłodzko praktycznie przejeżdżaliśmy nie zwiedzając. W kolejny dzień wybraliśmy się w Góry Stołowe (Szczeliniec, Błędne Skały) i na rundkę po ciekawszych miejscach w okolicy. Nie da się ukryć, że jest tu różnorodnie jeśli chodzi o krajobrazy. Tym bardziej, że zaczęła się pora żniw - żółte pola kontrastujące z niebieskimi pagórkami to coś cudownego. Pani u której wynajmowaliśmy pokój stwierdziła, że: "Bardzo jej miło, że ją odwiedziliśmy. Ona nie wie czemu ale krakusy nie chcą jakoś tu przyjeżdżać i nie wie dlaczego". Po jednym dniu ja już wiedziałam jaki jest powód. Pagórki nazywane tu "górami" w Krakowie nazywa się "przedgórzem" albo "pogórzem" i są dostępne na pęczki w niewielkim promieniu od Krakowa. (Przykładowo ja mam w promieniu 3 km od siebie taki widok na Beskid Makowski i Babią Górę: KLIK, a taki widok z okna na to samo: KLIK) Dla Małopolan takie widoki nie są spektakularne jak Beskid jest praktycznie na miejscu. Co nie znaczy, że nie warto tu przyjechać - wręcz przeciwnie! Kotlina Kłodzka ma do zaoferowania znacznie więcej + znacznie bardziej uporządkowaną urbanistykę więc panoramy są znacznie ciekawsze:) Kolejny dzień to powrót do domu nieco na około przez Czechy. Tu też malowniczo i rolniczo. 3 dni w Kotlinie Kłodzkiej to stanowczo za mało żeby zobaczyć chociaż ułamek tego co oferuje. Nie pozostaje nic innego jak powrócić:)

Drogi: Ciężko to ocenić: bywały i naprawdę kiepskie i całkiem w porządku. Słynna "Szosa stu zakrętów" godna polecenia w odcinku Karłów - Kudowa Zdrój. Odcinek pokonany przez nas eksperymentalnie pomiędzy Szczytnem, a Karłowem przez raczej nie dostarczał przyjemności z jazdy chyba, że ktoś lubi czuć się jak łazik podczas misji na Marsie. Po czeskiej stronie również na dwoje babka wróżyła.

Architektura: Nie ma tu takiego "małopolskiego" syfu w krajobrazie więc widoki są malownicze, miasta ładnie rozlokowane w dolinach z charakterystyczną wieżą kościoła, pałacu lub zamku jako dominantą. W miastach mających rodowód uzdrowiskowy sporo budynków pamiętających kuracjuszy sprzed ubiegłego wieku. Bardzo dużo ciekawych pałacyków w różnym stopniu zniszczenia.

Załóż bloga>

O mnie / Kontakt

Księga gości

Wyślij wiadomość

oglądam i polecam: agataszeliga adamkokot annajanas aster bachu blazej-witczak chata wuja freda chochel ciiiii cinemaundressed colorless danielchrzaszcz fajnamama helenaprojektuje hemlighet hemli-w-gorach

intruderownia imm islandia kinu kolczykowokwiatowo lapati lovebeer matii miastokrakow moja-fotografia mypuffs ogien pamietamy plomien pracowniawiewior soho studionavigo syrenigrod szamari wlatu zulaw

Bezprawne wykorzystanie fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących, egzekwowanym na drodze sądowej.______________________________________________________________________________powered by Ownlog.com & Fotolog.pl